Το μεγάλο ταξίδι στο Δρόμο Του Μεταξιού

Με φιλοσοφία σχεδιασμού γεννημένη μέσα στους πιο απαιτητικούς αγώνες Rally του κόσμου, η KOVE 800X PRO είναι πανέτοιμη για να αντιμετωπίσει τις πιο σκληρές συνθήκες και τους δύσβατους δρόμους.

Ένα τέτοιο απαιτητικό ταξίδι σχεδίασε ο Κωνσταντίνος Μητσάκης πριν καβαλήσει πάνω στη σέλα της πρώτης KOVE 800X PRO που ήρθε στην Ελλάδα.

Το SILK ROAD ακολουθεί τον μυθικό Δρόμο Του Μεταξιού προς την Ανατολή, διασχίζοντας ατελείωτα χιλιόμετρα εθνικών οδών, χωματόδρομων και απρόσιτων περιοχών, με ακραίες καιρικές συνθήκες.

Χιόνια και παγωνιά, αλλά και καυτός ήλιος με πραγματικές θερμοκρασίες που αγγίζουν έως και τους 50°C, άνθρωπος και μηχανή καλούνται να καλύψουν σχεδόν 10.000 χιλιόμετρα μέσα σε λίγες ημέρες.

Η KOVE 800X PRO ξεκίνησε να καταπίνει τις πρώτες χιλιάδες χιλιόμετρα από την Τουρκία, με τον Κωνσταντίνο Μητσάκη να μας μεταφέρει μια πρώτη γεύση από το επικό ταξίδι του:

KOVE SILK ROAD

Ανταπόκριση: ΤΟΥΡΚΙΑ

“Φορτωμένη με αποσκευές και πάμπολλες ταξιδιωτικές προσδοκίες, η μαύρη KOVE 800X PRO αποβιβάστηκε στις μικρασιατικές ακτές (Cesme), έχοντας ολοκληρώσει το διπλό ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Πειραιάς-Χίος-Τσεσμέ. Με το πρωινό πάτημα της μίζας να δίνει το σύνθημα της εκκίνησης του KOVE SILK ROAD, ξεκίνησα με αρχικό προορισμό την ανατολική εσχατιά της Τουρκίας οδηγώντας στη διαδρομή Cesme-Afyon-Ankara-Sivas-Erzerum (1.620 χλμ.)…

Το δικαιολογημένο άγχος που με διακατείχε στα πρώτα χιλιόμετρα δεν αφορούσε την συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά την επικείμενη ταξιδιωτική μου «συμβίωση» με την ολοκαίνουργια KOVE 800X PRO. Είχα επιφορτιστεί με την αξιοζήλευτη -και συνάμα τιμητική- αποστολή να είμαι ο πρώτος αναβάτης παγκοσμίως που θα ταξίδευα με μια KOVE 800X PRO. Πάμε γερά, πάμε ανατολικά…

Στα highlights της διαδρομής μέχρι την πόλη Erzerum (πρώην Θεοδοσιούπολη) δεν συμπεριλαμβάνονταν ιστορικά μνημεία ή πολιτιστικά αξιοθέατα, αλλά η περιρρέουσα ορεινή φύση της Κεντρικής/Ανατολικής Τουρκίας, τα ιδιαίτερα σκηνικά της τοπικής καθημερινότητας και τα φτωχικά χωριά της ενδοχώρας με τους καλόκαρδους ντόπιους, που στο άκουσμα της καταγωγής μου (Γιουνάνι) άνοιγαν διάπλατα τις πόρτες των κεραμόσκεπων σπιτιών τους…

Κι όσον αφορά την εξοικείωσή μου με την μαύρη μοτοσυκλέτα που μοιραζόμασταν τις ομορφιές και τις δυνατές εμπειρίες του KOVE SILK ROAD, αυτή βρισκόταν σε καλό δρόμο…”

ΙΡΑΝ –  Στις απέραντες ευθείες της ερήμου

 Το μεγάλο ταξίδι στο Δρόμο του Μεταξιού για την KOVE 800X και τον Κωνσταντίνο Μητσάκη συνεχίζεται διασχίζοντας τους δρόμους του Ιράν. Έχοντας περάσει μέσα από την Τουρκία, γράφοντας πλέον περισσότερα από 4.400 χιλιόμετρα στο κοντέρ από τον Βορρά προς τον Νότο και περνώντας από τα χιονισμένα βουνά της γειτονικής χώρας, η “ελληνική” KOVE 800X PRO βρίσκεται ήδη στους καυτούς δρόμους του Ιράν, με τις απέραντες μοναχικές ευθείες.

Σε αυτά τα μέρη, οι υψηλές θερμοκρασίες, η σκόνη κι ο έντονος ήλιος που αλλάζει αποχρώσεις ώρα με την ώρα ενώ παίζει με τις σκιές των γειτονικών βουνών, δημιουργούν ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό.

Αχανείς εκτάσεις γης απλώνονται, που άλλοτε  φαντάζουν έρημες και επίπεδες και άλλοτε μοιάζουν περίτεχνα ανάγλυφες και μοναδικές. Κάπου υπάρχουν και σημεία ζωής,

με την άσφαλτο να υπενθυμίζει την ύπαρξη ανθρώπων.

Μια ταμπέλα στη μέση του πουθενά με τα χιλιόμετρα που απέχει το επόμενο χωριό δίνει κουράγιο στον αναβάτη να συνεχίσει και ένα δροσερό ποτήρι νερό μοιάζει ως η μεγαλύτερη ανταμοιβή.

Ένα ταξίδι σε δρόμους που χρησιμοποιούνται για αιώνες από την ανθρωπότητα και έχουν θρυλικές ιστορίες να διηγηθούν σε όποιον τους διαβεί…

ΙΡΑΝ (ΥΑΖD)

Από την Qom και την Esfahan, το ταξίδι του Κωνσταντίνου Μητσάκη πάνω στη σέλα της KOVE 800X Pro συνεχίζεται στις τεράστιες εκτάσεις γης του Ιράν, φτάνοντας στην πολύχρωμη πόλη της Yazd, με ιστορία άνω των 4.000 χρόνων χαραγμένη σε κάθε της σημείο. Σχεδόν 3.500 χιλιόμετρα έχουν συμπληρωθεί έως τώρα πάνω στους Δρόμους του Μεταξιού και ο Κωνσταντίνος Μητσάκης μας μεταφέρει ζωντανά τις εικόνες που αντίκρισε σε αυτό το σταυροδρόμι των αρχαίων πολιτισμών που συνεχίζει να γράφει ιστορία:

“Αφού βίωσα μ’ όλες μου τις αισθήσεις το γαλάζιο όνειρο της Esfahan, η πυξίδα του KOVE SILK ROAD σημάδεψε την πόλη Yazd, που με καρτερούσε 323 χλμ. μακριά, μέσα στην απόλυτη μοναξιά της ερήμου. Παρεμπιπτόντως, βάζοντας ρόδα στην Yazd, η μαύρη KOVE 800X RPO είχε καταγράψει συνολικά 3.500 απροβλημάτιστα χιλιόμετρα, κάτω από ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες ταξιδιού…

 Στην Yazd δεν πρόλαβα να καταλύσω σ΄ ένα ξενοδοχείο, αφού ο Αλί που με εντόπισε στο κέντρο της πόλης με κουβάλησε άρον άρον σπίτι του! Ήταν αδιανόητο για τον Αλί να μην φιλοξενήσει (για 2 μέρες παρακαλώ) τον πρώτο Έλληνα που έβλεπε στην ζωή του…

Με ξεναγό τον νεαρό Ιρανό γνώρισα την Yazd του μεταξένιου δρόμου, που υπήρξε το κέντρο του Ζωροαστρικού πολιτισμού. Η Yazd λογίζεται σήμερα ως η πιο αυθεντική ιστορική περιοχή του Ιράν και είναι διάσημη για την αρχαία παραδοσιακή αρχιτεκτονική των κατοικιών της (είναι κτισμένες με λάσπη και τούβλα και διαθέτουν ημισφαιρικές οροφές και μικρούς ανεμόπυργους).

 Πραγματικά λάτρεψα την Yazd! Ο Ζωροαστρικός ναός της φωτιάς, το Ζωροαστρικό νεκροταφείο (Πύργοι της Σιωπής), το ατμοσφαιρικό ιστορικό κέντρο με τα σοκάκια της, το τζαμί Jameh, το παραδοσιακό κτίσμα Amir Chaghmagh, η φυλακή του Αλέξανδρου, το Μουσείο Νερού… Καλέ μου φίλε Αλί, σ’ ευγνωμονώ που μου άνοιξες διάπλατα το σπίτι και την καρδιά σου…

ΙΡΑΝ SHIRAZ – Εκεί που ζουν οι Αυτοκράτορες

Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης και η KOVE 800X PRO έφτασαν εκεί που περπάτησε ο Μέγας Αλέξανδρος, σε μέρη και τόπους όπου δημιουργήθηκαν και χάθηκαν ολόκληρες αυτοκρατορίες. Όσα διαβάσαμε στα βιβλία της ιστορίας, τώρα απλώνονται μπροστά στα μάτια ανάγλυφα, αληθινά και ταυτόχρονα μαγικά και με ένα ακαταμάχητο πέπλο μυστηρίου που τα καλύπτει για πάνω από 23 ολόκληρους αιώνες! Λίγο πριν πάρει το δρόμο της επιστροφής και μετά από 4.800 χιλιόμετρα στους καυτούς δρόμους του Ιράν, ο Κωσταντίνος Μητσάκης μας περιγράφει μια από τις πιο θρυλικές περιοχές του πλανήτη: 

  “Μετά την Yazd, σειρά είχε η ρομαντική πολιτεία Shiraz να υποδεχτεί το KOVE SILK ROAD. Ωστόσο, με την παρουσία μου στην Shiraz, έμελλε να ολοκληρωθεί η δίτροχη περιπλάνησή μου πάνω στο ίχνος του ιρανικού μεταξένιου δρόμου. Μετά από 4.800 συναρπαστικά χιλιόμετρα ταξιδιού, η απροβλημάτιστη KOVE 800X PRO θα ξεκινούσε από την Shiraz την επιστροφή για Ελλάδα…

Ιερατικές σχολές, περίτεχνα τζαμιά, γαλάζιοι μιναρέδες, λουλουδιασμένοι κήποι, μαυσωλεία και σκεπαστά παζάρια αντικατόπτριζαν την πορεία της γενέτειρας των φημισμένων Περσών ποιητών Hafez και Saadi μέσα στο χρόνο και την Ιστορία. Και φυσικά, ήταν αδιανόητο να μην «προσκυνήσω» σε τρεις κοντινούς αρχαιολογικούς χώρους, απόλυτα ταυτισμένους με την ιστορική διαδρομή της Περσικής Αυτοκρατορίας…

Στην περιοχή Νακς-ε-Ροστάμ (42 χλμ. βόρεια της Shiraz) βρίσκονταν λαξευμένοι –σε μια κάθετη βραχώδη πλαγιά– οι τάφοι των Βασιλέων Δαρείου Α΄, Ξέρξη, Αρταξέρξη και Δαρείου Β΄. Στις Πασαργάδες (137 χλμ. βόρεια της Shiraz), ξεχωριστή θέση μεταξύ των μνημείων της αρχαίας πόλης κατείχε ο βαθμιδωτός τάφος του Μεγάλου Βασιλέα Κύρου. Ενώ στην Περσέπολη (36 χλμ. βόρεια της Shiraz), θωπεύοντας με τα μάτια της ψυχής μου τα εναπομείναντα μνημεία της εθιμοτυπικής πρωτεύουσας των Αχαιμενιδών, βρέθηκα να ταξιδεύω πίσω σε χαμένες αυτοκρατορίες και ένδοξες ελληνικές εκστρατείες. Ήταν πραγματικά συγκλονιστικό που περπάτησα στην Περσέπολη, εκεί που είχε βαδίσει πριν από 23 αιώνες ο Μέγας Αλέξανδρος…”

ΙΡΑΚ: Στην Πόλη Των Ανθρώπων

 Έχοντας ξετυλίξει το κουβάρι της ιστορίας, που είχε έως τώρα μήκος πάνω από 4.800 χιλιόμετρα, ήρθε η ώρα για την KOVE 800X και τον Κωνσταντίνο Μητσάκη να πάρουν τον δρόμο της επιστροφής. Αυτή τη φορά όμως η πυξίδα της αναζήτησης δείχνει το Ιράκ και την πόλη Erbil, όπου εκεί η ανθρωπότητα πάτησε το πόδι της πριν 8.000 χρόνια και δεν την εγκατέλειψε ποτέ! 

“IΡΑΝ – IΡΑΚ (ERBIL)

Με αφετηρία την Shiraz, ξεκίνησε ο δρόμος της επιστροφής του KOVE SILK ROAD για Ελλάδα. Έτσι, με καταγεγραμμένα 4.800 χλμ. στο κοντέρ της ασυγκράτητης KOVE 800X PRO, έκανα μεταβολή και άρχισα την κατά δυσμάς πορεία μου. Ακολουθώντας μέσα στις δυο επόμενες μέρες την διαδρομή Shiraz – Khorramabad – Kermanshah – Sanandaj, προσέγγισα τα σύνορα του Ιράκ, τα οποία και πέρασα σχετικά εύκολα – η είσοδός μου έγινε στην ημιαυτόνομη περιοχή του Ιρακινού Κουρδιστάν…

Η πόλη Erbil (τελεί πρωτεύουσα του Ιρακινού Κουρδιστάν) φιλοξένησε το σύντομο πέρασμά μου από το Ιράκ. Με τα παλαιότερα ίχνη κατοίκησης να χρονολογούνται από το 6.000 π. Χ., η Erbil (τα αρχαία Άρβηλα) είναι μια από τις πόλεις με την πιο μακροχρόνια συνεχή διαμονή ανθρώπων στον κόσμο. Σήμα κατατεθέν της Erbil αποτελεί το κάστρο που δέσποζε στο κέντρο της πόλης, ενώ δεν παρέλειψα να περιπλανηθώ μέσα στον λαβύρινθο της σκεπαστής (αλλά και της υπαίθριας) αγοράς…

Μετά την Erbil, η κοντινή συνοριακή πύλη της Τουρκίας (Ιbrahim Khalil) ήταν ο επόμενος προορισμός του KOVE SILK ROAD. Πριν όμως πραγματοποιήσω την συνοριακή υπέρβαση, επέλεξα να οδοιπορήσω με την KOVE 800X PRO βορειοανατολικά της Erbil, εξερευνώντας κάτω από άστατες καιρικές συνθήκες την τραχιά ιρακινή γη μέσω ελικοειδών ορεινών διαδρομών. Καθοδόν, η άγρια ομορφιά του τοπίου, σε συνδυασμό με την στριφτερή γεωμετρία της ευέλικτης KOVE 800X PRO, ήταν τα δυο στοιχεία που με ενθουσίασαν απόλυτα. Και μετά, Τουρκία…

DARK CANYON – Διαπερνώντας τη Γη

 Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης και η KOVE 800X PRO πήρα το δρόμο της επιστροφής, όμως αυτήν τη φορά έπρεπε να διασχίσουν το σκοτεινό “Μαύρο Φαράγγι” και το κατάλευκο “Φρούριο από Βαμβάκι”, αλλά και τον “Ναό του Δία” που έφτιαξε ο Αυτοκράτορας Αδριανός επί Ρωμαϊκής εποχής: 

 “Με την επιστροφή στην Τουρκία, το KOVE SILK ROAD μπήκε στην τελική ευθεία. Καθοδόν για το αιγαιοπελαγίτικο λιμάνι Cesme, η ασυγκράτητη KOVE 800X PRO έμελλε να πραγματοποιήσει τρεις ενδιαφέρουσες στάσεις: στο θεαματικό φαράγγι Dark Canyon, στον αρχαιολογικό χώρο Aizanoi και στον πάλλευκο ασβεστολιθικό λόφο Pamoukkale…

Η διάσχιση του απόκοσμου φαραγγιού Karanlık (Dark Canyon) αποδείχθηκε μια από τις συναρπαστικότερες διαδρομές του ταξιδιού. Ο χωματόδρομος (22 χλμ.) που διέτρεχε το Dark Canyon χαρακτηριζόταν από την παρουσία πάμπολλων τούνελ, ενώ καθοδόν ο ποταμός Karasu (Δυτικός Ευφράτης) κυλούσε τα ήρεμα νερά του ανάμεσα στα βουνά Munzur. Τοπίο από άλλον πλανήτη…

Στον αρχαιολογικό χώρο Aizanoi (Αιζανοί – Κιουτάχεια), το ενδιαφέρον μου μονοπώλησε ο ιωνικός ναός του Δία. Κτίσμα της ρωμαϊκής εποχής (117-138 μ. Χ), η ανέγερσή του “πιστώνεται” στο αυτοκράτορα Αδριανό και αποτελεί τον καλύτερα σωζόμενο αρχαίο ναό στη Μικρά Ασία…

Στο Pamoukkale (ετυμολογικά σημαίνει «Φρούριο από Βαμβάκι»), μια ολόκληρη λοφοπλαγιά ήταν ντυμένη στα λευκά. Όχι με χιόνια, αλλά από την μακροχρόνια εναπόθεση των ασβεστούχων αλάτων που υπάρχουν στις θερμές ιαματικές πηγές της περιοχής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σχηματιστεί ένα –μοναδικό στον κόσμο– πάλλευκο σκηνικό με μικρούς καταρράχτες και αβαθείς φυσικές δεξαμενές. Το Pamoukkale ήταν όλα τα λεφτά…

Επιστρέφοντας μετά από 19 ημέρες ταξιδιού στο Cesme, η απροβλημάτιστη KOVE 800X PRO είχε καταγράψει 9.139 απαιτητικά χιλιόμετρα – ήταν το πρώτο long test ride παγκοσμίως. Είχε φτάσει η ώρα της αξιολόγησης και του απολογισμού της ελαφρότερης μοτοσυκλέτας στην κατηγορία της…”

Ο απολογισμός

Τα 9.139 χιλιομέτρα στο Δρόμο του Μεταξιού

Αμέσως μετά το Πάσχα, η μαύρη KOVE 800X PRO ξεκίνησε από την Ελλάδα για ένα ταξίδι πάνω στους Δρόμους του Μεταξιού, συνολικής διάρκειας 18 ημερών, όπου θα έπρεπε να καλύψει περισσότερα από 9.000 χιλιόμετρα. Έχοντας ήδη κάνει τα πρώτα 1000 χιλιόμετρα στα πάτρια εδάφη και μάλιστα τα περισσότερα από αυτά στη διάρκεια των Test Rides της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας, ο Κωνσταντήνος Μητσάκης με την KOVE 800X PRO βρέθηκαν στη βορειοδυτική Τουρκία και από εκεί πήραν το δρόμο προς την Άπω Ανατολή. Στο επικών διαστάσεων ταξίδι τους, πέρασαν από χιονισμένα βουνά και ατελείωτους μοναχικούς δρόμους μέσα στην αφιλόξενη έρημο. Ταυτόχρονα όμως αποτύπωσαν μοναδικές εικόνες και μας υπενθύμισαν την ιστορία χιλιάδων ετών και χαμένων αυτοκρατοριών. Χρειάστηκε να καλύπτει έως και 800 χιλιόμετρα την ημέρα σε αυτούς τους δύσκολους δρόμους, που ελάχιστα έχουν αλλάξει από τα χρόνια της αρχαιότητας και ο κινητήρας της KOVE να δουλεύει ασταμάτητα μέχρι και δέκα ώρες κάθε ημέρα, χωρίς καμία φροντίδα, καθώς ο “σύγχρονος πολιτισμός” ήταν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά της. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, η μαύρη KOVE 800X PRO είχε πλέον ξεπεράσει κατά πολύ τα 10.000 χιλιόμετρα στον ολικό χιλιομετρητή της , παραμένοντας όμως το ίδιο γυαλιστερή όπως ήταν την πρώτη ημέρα που βγήκε από την κούτα της! Ήρθε λοιπόν η ώρα του απολογισμού και ο πιο κατάλληλος άνθρωπος να τον κάνει είναι φυσικά εκείνος που ήταν πάνω στη σέλα της σε αυτό το μακρινό ταξίδι:

“KOVE 800X PRO – ΜΙΑ ΑΝΕΤΗ & ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ…

Έχοντας αποβιβαστεί στη Χίο, ξεκίνησα να καταγράψω εντυπώσεις και συμπεράσματα από την ταξιδιωτική συμβίωση μου με την πρωτοεμφανιζόμενη KOVE 800X PRO. Πίνοντας χαλαρά ένα φραπέ γλυκό με γάλα, τα πλήκτρα του laptop πήραν φωτιά, προκειμένου να απαντήσω στις εύλογες απορίες και στα επίμονα ερωτήματα που λάμβανα καθοδόν όλες τις προηγούμενες μέρες…

«Ταξιδεύοντας απροβλημάτιστα στη σέλα της KOVE 800X PRO για 9.139 χλμ. –και μάλιστα σε μόλις 18 ημέρες– διαπίστωσα πως η σωματική κόπωση στα πολύωρα ταξίδια πάνω σε απαιτητικές διαδρομές είναι μικρότερη αν έχεις μια μοτοσυκλέτα που είναι εύκολη και άνετη στην οδήγηση – άνετη μοτοσυκλέτα δεν είναι μόνο εκείνη που έχει μεγάλη, αφράτη σέλα και τεράστιο φαίρινγκ. Χάρη στο πολύ μικρότερο βάρος της (σε σχέση με κάθε άλλη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της), η KOVE 800X PRO, αν και φορτωμένη με όλα όσα χρειάζονταν για ένα τέτοιο ταξίδι, δεν ζύγιζε περισσότερο από μια On-Off αντίστοιχου κυβισμού που είναι εντελώς άδεια από καύσιμο και χωρίς μπαγκάζια! Μιλάμε για ένα μεγάλο πλεονέκτημα, που σε συνδυασμό με το λογικό ύψος της σέλας, με βοηθούσε να πατώ με σιγουριά στο έδαφος, ειδικά στις χωμάτινες περιηγήσεις…

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο δικύλινδρος κινητήρας της μοτοσυκλέτας με ενθουσίασε με την άφθονη δύναμη και ροπή του. Αλλαγή λαδιών δεν έγινε (και δεν συμπλήρωσα σταγόνα λάδι), ενώ και μετά από 10-12 ώρες συνεχούς οδήγησης (800–850 χλμ. ημερησίως) ο κινητήρας έδειχνε πάντα ξεκούραστος και πρόθυμος να ανταποκριθεί στα όποια “βίτσια” μου…

Στα θετικά οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τα δυνατά φρένα και η λογική κατανάλωση (5,5lt–6,0lt /100 km, με ταχύτητες 110–130 km/h), ενώ η οθόνη TFT που δεν έχει αντανακλάσεις και διάβαζα τις ενδείξεις της σε όλες τις συνθήκες. Εν κατακλείδι, η KOVE 800X PRO ανταποκρίθηκε απόλυτα στις τρεις βασικές απαιτήσεις που έχω από μια μοτοσυκλέτα: αξιοπιστία, άνεση, λειτουργικότητα…”